Nem megfelelően vagy egyáltalán nem működő klímájával bizalommal fordulhat hozzánk.


A fáradt gáz és a viszkozitást vesztett PAG olaj visszanyerését követően vákuumozzuk a gépjárműve rendszerét, majd a folyamatot követően sikeres vákuumteszt esetén friss gázzal, valamint friss PAG olajjal töltjük fel a klímarendszert.
 


Amit a klímatöltésről tudni kell:
Az autóklíma töltésénél először is tisztázni kell egy fontos tévhitet: klímagáz rátöltést NEM SZABAD elfogadni.

 
Minden gépjárműnek megvan a saját hűtőközeg (klímagáz) töltetmennyiségi előírása.


Tételezzük fel, hogy ez a töltetmennyiség 550 g. Amikor rácsatlakozunk a géppel az autóra, a mérőóra megmutatja, hogy mekkora a nyomás a rendszerben. A klímagáz hőre táguló gáz, ezért a változó kinti hőmérséklet miatt nem lehet meghatározni a pontos mennyiségét a nyomás alapján. Amikor rátöltésről beszélünk, akkor ebben az esetben, ha mégis megbecsüljük a mennyiséget és úgy saccoljuk, hogy az autóban lehet 150 g gáz akkor 400 g-ot töltünk a hűtőkörbe. De mi történik akkor, ha a rendszerben valójában 320 g gáz van, ha arra rátöltünk 400 g-ot? A rendszer túlterhelt lesz, és nem fog megfelelően működni viszont a mester munkadíját meg kell fizetni.


Szabályos és hiteles megoldás:
A klímagázt, valamint a gázzal áramló PAG olajat leszívjuk az autóból, majd a klímatöltő gép mérlege leméri mekkora mennyiségű gáz volt az autóban. Ezek után a gép vákuum tesztet végez 20 percen keresztül, ezzel biztosítva, hogy a rendszerben nincs több gáz és nincs rajta lyuk. Amennyiben szivárgást észlel a gép, jelez, és nem engedi betölteni az adott hűtőközeg mennyiséget. Ha a klímarendszer megfelelő állapotú (tehát nem ereszt), a gép a gépkocsi gyári adatbankja szerinti hűtőközeget, valamint a leszívott fáradt PAG olajnak megfelelő mennyiségű friss olajat betölti. A fenti példa esetében 550 g-ot. Ezzel az eljárással nincs esély a túltöltésre vagy az alultöltésre. A klímarendszer megfelelően fog üzemelni.


Műhelyünkben nem csak klímatöltést, hanem klímajavítást is végzünk.


Amennyiben az autójára csatlakozva a mérőórán azt látjuk, hogy nincs nyomás, nagy valószínűséggel a gépjármű klímarendszere szivárog, ebben az esetben nitrogénes nyomáspróbát végzünk. Amennyiben a gépjármű megfelel a nyomáspróbának, feltöltjük a rendszert a fent leírtak szerint. Ha nem felel meg a nyomáspróbának, az ügyfél kérheti a hibafeltárást, valamint a hiba javítását.

 

 

Bakterológiai fertőtlenítés

 

“Büdös a klíma, nem bírok meglenni mellette.”
“Nem használom a klímát, mert nem bírom. Fáj tőle a fejem, a szemem és a fülem.”


Amikor a klíma kellemetlen szagot áraszt, vagy annak használatakor fáj a szemünk, fülünk, esetleg a fejünk, az mindig valami problémát sejtet. Ezek oka a hőcserélőben letelepedett baktériumok és/vagy gombatelepek. Amikor a levegőt magunkra fújjuk, ezeket a kórokozókat is belélegezzük.


Sokan használnak habos technológiát vagy más módszereket ennek megoldása érdekében viszont én a frissen termelt ózonban hiszek.


Amikor a habot befújjuk a szellőzőnyílásokba, az ott valóban rendet tesz, viszont az utasteret nem fertőtleníti ki. A frissen termelt ózon utastérben való keringetésével a gépjármű teljes területét meg tudjuk tisztítani.


A folyamat 25 percet vesz igénybe, ami véleményem szerint nem sok, főleg, ha az egészségünkről van szó. Amennyiben a gépjárműben kisgyermekeket szállítanak, évente 2x, egyéb esetben pedig évente legalább 1x érdemes a fertőtlenítési folyamatot elvégezni.